Tisztelt Érdeklődő!

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvénynek (a továbbiakban: Eüsztv.) megfelelően községünk jogi és magánszemélyek részére egyaránt lehetőséget biztosít, hogy ügyeit kényelmesen, elektronikus úton intézhesse.

A fejlesztések célja 2018. január 1-jétől működő, az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvénnyel összhangban levő hatékony, átlátható, ügyfélközpontú e-ügyintézési rendszer kialakítása, amely – azon ügytípusok esetén, melyekre vonatkozóan azt a jogszabályi környezet is lehetővé teszi – megvalósítja a kétirányú kommunikációt az egyéni, illetve üzleti ügyfelek és az önkormányzat, valamint a polgármesteri hivatal között. A fejlesztések eredményeképpen most már Ön is kényelmesen, számítógépéről intézheti ügyeit. Az elektronikus ügyintézés feltételeit szabályozó tájékoztatók összeállítása és feltöltése megtörtént, hogy éjjel-nappal rendelkezésre álló elektronikus ügyintézési rendszerrel álljunk Rábapatona Község polgárai és vállalkozásai rendelkezésére. Az elektronikus ügyintézési portálon a szolgáltatást egyelőre csak Ügyfélkapus azonosítással vehetik igénybe ügyfeleink, azonban a szolgáltatást folyamatosan fejlesztjük.

Az önkormányzati ASP szolgáltatás bevezetésével egyidejűleg az önkormányzatokra vonatkozóan is kötelezően a napi működési gyakorlat részévé válnak az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései.  A törvény 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani.  Az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pontja alapján ez a kötelezettség a helyi önkormányzatra is kiterjed.

Rábapatona Község Önkormányzata az elektronikus ügyintézési felület kialakítására az ASP-rendszer ELÜGY-szakrendszerét veszi igénybe. A felület az alábbi linken elérhető:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses

Itt a „Település” menüpontban ki kell választania Rábapatonát, és a Lekérdezés menüpontra kattintva  megtalálható az Önkormányzat. A Kiválaszt gombra kattintva elérhető az ügyindítás menüpont. A kiválasztás-ügyindítás után elérhetőek ügycsoportonként a nyomtatványok. A szolgáltatást folyamatosan fejleszteni és bővíteni fogjuk.

Üdvözlettel,

Németh Balázs
jegyző s.k.

Az elektronikus ügyintézéshez segédletet az alábbiakban talál:

 

 

Rábapatona Község Önkormányzata az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.) alapján természetes és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali Portálon vagy az elektronikus űrlappal nem támogatott ügyek esetén az e-Papír szolgáltatás segítségével lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre.

Az E-ügyintézési tv. 9. § (1) alapján a gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus ügyintézéselektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon nem áll módunkban ügyinditó dokumentumot befogadni.
Amennyiben az elektronikus ügyintézésre kötelezett gazdálkodó szervezet ügyfél nem elektronikus úton nyújtja be kérelmét, akkor az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 46. § (1) a) pontja értelmében a kérelem visszautasításának van helye.

Gazdálkodó szervezet fogalma:
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § alapján: Gazdálkodó szervezet a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó, emellett gazdálkodó tevékenységével összefüggő polgári jogi kapcsolataiban az állam, a helyi önkormányzat, a költségvetési szerv, jogszabály alapján a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó szabályokat alkalmazó egyéb jogi személy, az egyesület, a köztestület, valamint az alapítvány. Az E-ügyintézési tv. 1. § 23. pontja alapján e törvény alkalmazásában nem minősül gazdálkodó szervezetnek a lakásszövetkezet, valamint az adószámmal nem rendelkező egyesület, alapítvány.

2018. évben – a maradéktalan elektronikus kommunikáció megvalósítása és a Cégkapu használatra való megfelelő időtávú felkészülés érdekében – továbbra is a korábban már megszokott módon kommunikálhatnak elektronikus úton a NAV-val. Az Általános Nyomtatványkitöltő program (ÁNYK) segítségével az elektronikus tárhelyen keresztül lehetséges az egyes NAV által rendszeresített űrlapok benyújtása.

További tájékoztatás (az átmeneti évben az ügyfelek részéről a NAV felé küldendő dokumentumok, valamint a NAV részéről az ügyfelek felé küldendő dokumentumok esetében az elektronikus kommunikáció folyamatáról):

Tájékoztatás a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtti elektronikus ügyintézés általános szabályairól

Első lépések

Az elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapu regisztráció megléte szükséges!

A vállalkozók és cégek esetében további teendő, hogy juttassák el az alábbi kitöltött nyomtatványt vagy akár mindkettőt személyesen vagy postai úton a Rábapatona Község Önkormányzatához (9142 Rábapatona, Kossuth Lajos u. 18.):

1. A könyvelő, könyvvizsgáló, más ügyintézésre meghatalmazott számára állandó meghatalmazás elektronikus ügyintézéshez nyomtatvány (kattintson ide a letöltéséhez),

2. Képviselő bejelentése elektronikus ügyintézéshez nyomtatvány (kattintson ide a letöltéséhez), ha az egyéni vállalkozó vagy a gazdasági társaság képviselője saját maga szeretné az e- ügyintézésben részt venni.

Az ügyintézésre, folyószámla lekérdezésre a nyomtatványok beérkezése és feldolgozása után nyílik meg a lehetőség a gazdasági szereplők képviselői számára.

Külön felhívom a figyelmet, hogy az adófolyószámla eléréséhez szükséges a regisztráció során megadott adatoknak és a nyilvántartásban szereplő adatoknak (legalább: születési név, születési dátum és hely, valamint anyja neve) egyezősége is! 

Az elektronikus ügyintézés menete

elugy_banner_2

Keressék fel az önkormányzati hivatali portált a https://ohp.asp.lgov.hu webcímen

Az ügyintézés megkezdéséhez válassza a “Bejelentkezés” menüpontot.

ohp

Az elektronikus ügyintézéshez szükséges a Központi Azonosítási Ügynökön keresztüli azonosítás, az alábbi módok egyikén:

 

KAÜ

1. Ügyfélkapu azonosítás.

Az Ügyfélkapu olyan azonosítási szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó szervezetekkel. Ügyfélkapu regisztráció, további információ: https://ugyfelkapu.gov.hu/

2. Elektronikus személyazonosító igazolvány, eSzemélyi:

Az új, 2016. január 1-jét követően kiadott elektronikus személyazonosító igazolvánnyal (eSzemélyi) a számítógépéhez csatlakoztatott kártyaolvasó eszköz, a telepített eSzemélyi Kliens kártyaolvasó alkalmazás és az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN-kód segítségével tudja azonosítani magát. További információ: https://eszemelyi.hu/

3. Részleges Kódú Telefonos Azonosítás:

A telefonos azonosító és a hozzá tartozó jelszó birtokában van lehetőség a webes felületen bejelentkezésre és a telefonhíváson keresztül történő azonosításra. Igényelhető az okmányirodákban és kormányablakokban. Kormányzati Ügyfélvonal: 1818

Válassza ki az önkormányzatot!

önk_kereső

Válasszon a Portál szolgáltatások közül!

Ügykövetés: Kérhet tájékoztatást a kiválasztott településnél folyamatban levő, elektronikusan indított ügyének ügyintézési állapotáról.

Adóegyenleg lekérdezés: Lekérdezheti az adott településhez tartozó adóhatóságnál fennálló helyi adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.

Ügyindítás: Ügyet indíthat a kiválasztott településnél elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével:

  1. Válassza ki az ügytípust, amelyet intézni szeretne
  2. Válassza ki az Eljárás módja mezőben, hogy Saját nevében vagy Meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani az elektronikus űrlapot
  3. Válassza ki az ügytípust, töltse ki az iFORM űrlapot, majd ellenőrzést követően nyújtsa be
    Van lehetőség az elektronikus űrlapkitöltés során korábban mentett űrlapok megnyitására

Sikeres feladást követően: A sikeres feladásról Feladási igazolást kap személyes Ügyfélkapujának Értesítési tárhelyére. A feladást követően figyelje tárhelyét, mert az önkormányzat válaszát oda fogja elküldeni.
Az értesítési tárhely azonosítást követően elérhető: https://tarhely.gov.hu/levelezes/uzenetek/beerkezett
A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. Azokat a dokumentumokat, amelyeket hosszabb ideig szeretne megőrizni, átmozgathatja a Tartóstárba.

E-Papír

 

Elektronikus űrlappal nem támogatott ügyek esetén az önkormányzat az e-Papír szolgáltatás segítségével biztosítja az elektronikus, hitelesített levelezést, ügyindítást.

Az állampolgárok az Ügyfélkapuval történő azonosítást követően állíthatják össze küldeményüket, szabad szöveges mezőben megírhatják, hogy milyen okból fordulnak az önkormányzathoz.

Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adja meg/lenyíló menüből válassza ki a témacsoportot, ügytípust, címzettet (az önkormányzatot), levél tárgyát, a levél szövegét. A kérelemhez mellékleteket csatolhatnak. Az e-Papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu

Elektronikus fizetés

Az E-ügyintézési törvény alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél köteles, a természetes személy ügyfél jogosult az ügye során az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.

Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése alapján a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.

Cégkapu

Az E-ügyintézési tv. 2018. január 1-től kötelezővé teszi a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartást és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldést és az azon történő fogadást, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít. Az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, Cégkapu regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti. A cégkapu regisztráció elvégezhető: https://cegkapu.gov.hu

Felhasználói bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése

A központi szolgáltatások üzemeltetője a NISZ Zrt. az állampolgárok és gazdasági társaságok számára a felhasználói bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése céljából az állampolgárok és gazdasági társaságok számára az alábbi elérhetőségeken, és módon nyújt támogatást:

Kormányzati Ügyfélvonal (1818)

Telefonos és elektronikus ügyfélszolgálat
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 550-1858
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Chat indítása (linkkel meghívandó chatszoba)