Tisztelt Szavazópolgárok!
Április 3-ra tűzte ki az országgyűlési képviselők választását és az országos népszavazást Áder János államfő. Az erről szóló nyilatkozatot január 11-én tették közzé a Köztársasági Elnöki Hivatal honlapján.“32 évvel ezelőtt, az első szabad választások eredményeként Magyarország független, demokratikus ország lett. Köszönet mindazoknak, akik a nemzet újjáépítésében részt vettek.
Az idei esztendőben Magyarország választójoggal rendelkező polgárai immár kilencedik alkalommal szabadon dönthetnek arról, hogy kikre bízzák közös ügyeink intézését.
Az Alaptörvény és a választási eljárási törvény egyértelmű rendelkezéseket tartalmaz arra, hogy a köztársasági elnök milyen időpontra tűzheti ki az országgyűlési képviselők általános választását.
Részletek:
Az országgyűlési képviselők választása egyfordulós. A választópolgárok egyrészt voksolhatnak arra, kit szeretnének a választókerületükben egyéni országgyűlési képviselőnek, másrészt dönthetnek arról, hogy az országos pártlistáról melyik pártot támogatják. Az országgyűlési képviselők választása során a választópolgárok 106 egyéni országgyűlési képviselőt választhatnak, országos listán pedig 93 országgyűlési mandátum sorsa dől el.
A hivatalos kampány a választást megelőző 50. napon, azaz 2022. február 12. napján indul. Az egyéni választókerületekben a jelöltséghez legalább ötszáz ajánlás szükséges, a jelöltek 2022. február 25. napján 16 óráig gyűjthetik ezeket az ajánlóíveken.
Országos listát az a párt állíthat, amely legalább tizennégy megyében és a fővárosban, legalább 71 egyéni választókerületben önálló jelöltet tudott állítani.
Közös egyéni jelöltek alapján közös lista állítható.
Országos nemzetiségi önkormányzat is állíthat listát, ehhez a névjegyzékben nemzetiségi választópolgárként szereplő választópolgárok legalább egy százalékának ajánlása szükséges.
Az országos listákat legkésőbb 2022. február 26. napján 16 óráig kell bejelenteni a Nemzeti Választási Bizottságnál.
Ugyanezen a napon, azaz 2022. április 3. napján kerül lebonyolításra az alábbi négy kérdésben a Magyarország Kormánya által kezdeményezett országos népszavazás.
- „Támogatja-e Ön, hogy kiskorú gyermekeknek köznevelési intézményben a szülő hozzájárulása nélkül szexuális irányultságokat bemutató foglalkozást tartsanak?”
- „Támogatja-e Ön, hogy kiskorú gyermekek számára nemi átalakító kezeléseket népszerűsítsenek?”
- „Támogatja-e Ön, hogy kiskorú gyermekeknek fejlődésüket befolyásoló szexuális médiatartalmakat korlátozás nélkül mutassanak be?”
- „Támogatja-e Ön, hogy kiskorú gyermekeknek a nem megváltoztatását bemutató médiatartalmakat jelenítsenek meg?”
A választás és a népszavazás (továbbiakban együttesen: választás) kitűzéséről és arról, hogy a választópolgár mely szavazókörben gyakorolhatja választójogát, a Nemzeti Választási Iroda úgynevezett értesítőben tájékoztatja a szavazóköri névjegyzékben szereplő választópolgárokat a 2022. január 26-i állapotnak megfelelően legkésőbb 2022. február 11-ig.
A központi névjegyzékben továbbra is lehetőség van:
- segítséget kérni a választójog gyakorlásához, így a látássérült választópolgár igényelhet Braille-írással ellátott szavazósablont március 25-én 16 óráig.
- a személyes adatok kiadását megtiltani.
- a nemzetiségi névjegyzékbe való felvételt kérni akár úgy is, hogy az országgyűlési választáson a választópolgár az egyéni képviselőjelölt mellett a nemzetiség által állított listára szavaz, ekkor azonban országos pártlistára nem adhatja le voksát. Az erre vonatkozó kérelem benyújtásának határideje 2022. március 18. 16.00 óra, míg törlésére levélben vagy elektronikus azonosítás nélkül elektronikusan 2022. március 30-án 16.00 óráig, személyesen vagy elektronikus azonosítással elektronikusan április 1-jén 16.00 óráig.
A szavazóköri névjegyzékkel kapcsolatos kérelmekről
Az, hogy a választópolgár mely szavazókörben szavazhat, az állandó lakóhelye alapján kerül meghatározásra, városunk területén – megegyezően a korábbi választásokkal – 18 szavazókör található. Rábapatonán minden szavazóhelyiség akadálymentesített módon megközelíthető.
Rábapatonán 2 szavazókör lesz,
az egyik az IKSZT épületében, (9142 Rábapatona, Szentháromság tér 1.)
a másik a Rábapatonai Katica Óvoda épületében (9142 Rábapatona, Rákcózi u. 85.)
Három kivétel lehetséges ez alól:
ÁTJELENTKEZÉS
Mikor van rá lehetőség:
Az átjelentkezésre irányuló kérelmet az a lakcíme szerinti szavazóköri névjegyzékben szereplő választópolgár nyújthatja be 2022. január 27-től, aki a szavazás napján Magyarország területén, de a magyarországi lakcíme szerinti szavazókörtől eltérő szavazókör területén tartózkodik.
A benyújtás módja:
elektronikusan,
személyesen mind az állandó lakcíme, mind pedig a bejelentett tartózkodási helye szerinti helyi választási irodánál (HVI-nél).
levélben kizárólag a lakóhelye szerinti HVI-nél.
A benyújtás határideje: a kérelemnek legkésőbb 2022. március 25. napján 16.00 óráig kell a HVI-hez megérkeznie.
Az átjelentkezett választópolgár az állandó lakcíme szerinti egyéni választókerületi jelöltekre és az országos listákra szavazhat, valamint természetesen a népszavazás kérdéseire.
Az átjelentkezés visszavonható, annak levélben vagy elektronikus azonosítás nélkül elektronikusan 2022. március 25-án 16.00 óráig, személyesen vagy elektronikus azonosítással elektronikusan április 1-jén 16.00 óráig kell a HVI-hez megérkeznie.
KÜLKÉPVISELETEN TÖRTÉNŐ SZAVAZÁS IRÁNTI KÉRELEM
Mikor van rá lehetőség:
Aki a szavazás napján külföldön tartózkodik, külképviseleti névjegyzékbe való felvételre irányuló kérelmet terjeszthet elő 2022. január 27-től.
A benyújtás módja:
elektronikusan,
személyesen mind az állandó lakcíme, mind pedig a bejelentett tartózkodási helye szerinti HVI-nél,
levélben kizárólag a lakóhelye szerinti HVI-nél.
A benyújtás határideje: a kérelemnek legkésőbb 2022. március 25. napján 16.00 óráig kell a HVI-hez megérkeznie.
A külképviseleti névjegyzékbe vett választópolgár a kérelemben megadott országban a nagykövetségen vagy főkonzulátuson szavazhat a lakcíme szerinti szavazólapon szereplő jelöltekre, illetve az országos listákra, illetve a népszavazás kérdéseire.
A külképviseleti szavazás iránti kérelem visszavonható, annak március 30-án 16.00 óráig kell a HVI-hez megérkeznie.
MOZGÓURNA IRÁNTI IGÉNY BENYÚJTÁSA
Mikor van rá lehetőség:
Ha a választópolgár egészségi állapota vagy fogyatékossága, illetve fogva tartása miatt a szavazóhelyiségben nem tud megjelenni, mozgóurna iránti kérelmet terjeszthet elő 2022. január 27-től.
A benyújtás módja:
elektronikusan,
írásban személyesen, levélben vagy meghatalmazott útján annál a HVI-nél, amelynek szavazóköri névjegyzékén a választópolgár szerepel (így ha átjelentkezés miatt másik településen szavaz a választópolgár, oda szükséges a kérelmet benyújtani).
A benyújtás határideje: a kérelmet levélben vagy elektronikus azonosítás nélkül elektronikus úton március 30-án 16.00 óráig, míg személyesen vagy elektronikus azonosítással elektronikus úton április 1-jén 16.00 óráig, ezt követően a szavazás napján 12.00 óráig elektronikus azonosítással elektronikus úton a HVI-nél, vagy papír alapú kérelemmel a szavazatszámláló bizottságnál lehet benyújtani.
A névjegyzékkel kapcsolatos kérelmek benyújthatók elektronikusan a www.valasztas.hu honlapon keresztül (elektronikus azonosítás nélkül, valamint elektronikus – ügyfélkapus – azonosítással), továbbá levélben vagy személyesen.
Ismételten hangsúlyozzuk, hogy valamennyi kérelem benyújtása esetén minden adat pontosan, a személyi okmányokban feltüntetettek szerint szerepeljen, mert az attól való legkisebb eltérés is a kérelem elutasítását vonhatja maga után.
Amennyiben a választással kapcsolatban kérdés merül fel, a Rábapatonai Polgármesteri Hivatal munkatársai készséggel állnak rendelkezésre. Ha kizárólag a kérelem formanyomtatványára van szüksége, azt letöltheti a www.valasztas.hu honlapon, ill. beszerezheti személyesen a Polgármesteri Hivatal portaszolgálatán, míg a választási értesítő elvesztése esetén, valamint a szavazóköri névjegyzékhez kapcsolódó fenti kérelmek benyújtásával kapcsolatban ügyfélfogadási időben keressék Kertainé Győrig Renáta igazgatási ügyintézőt (tel: 96/583-000).
A Helyi Választási Iroda vezetője, elérhetősége:
Dr. Németh Balázs jegyző, HVI vezetője
Telefon: 06-20-347-1698
e-mail cím: jegyzo[kukac]rabapatona.hu
A Helyi Választási Iroda címe:
Rábapatonai Polgármesteri Hivatal
9142 Rábapatona, Kossuth u. 18.
Telefon: 06-96-583-000
Helyi Választási Iroda
A választásokon használható kérelem nyomtatványok az alábbi linken elérhetőek:
KÜLKÉPVISELTEN TÖRTÉNŐ SZAVAZÁS IRÁNTI KÉRELEM
Megválasztott tagok Rábapatona 001. szavazókör SZSZB-be beosztása
Megválasztott tagok Rábapatona 002. szavazókör SZSZB-be beosztása
A kialakult járványügyi helyzetben hozott Polgármesteri határozatok:
- 1/2020 Óvoda zárva tartásáról
- 2/2020 Intézmények működési rendjéről
- 3/2020 Gyermekétkeztetés szabályozásáról
- 4/2020 Avarégetés tilalmának elrendeléséről
- 5/2020 Temetői díjak meghatározásáról
- 6/2020 Az Ördögkonyha Kft-vel kötendő szerződésről
- 7/2020 Civil szervezeti döntésről
- 8/2020 Döntés beszerzési eljárásban - gyommentesítés
- 9/2020 Döntés beszerzési eljárásban - MFP, belterületi utak
- 10/2020 Bérleti díj elengedéséről
- 67/2020 Rábapataona Közintézményeinek napelemmel történő ellátásáról
- 68/2020 Bursa Hungarica Önkormányzati Osztöndíj pályázatának elbírálásáról
- 69/2020 Napelemes kiserőmű kivitelezése Rábapatonán c. beszerzési eljárás lezárása céljából
- 70/2020 Rábapatonai Római Katolikus Plébánia épület bontási müveleteinek döntéséről
- 71/2020 Fogászati ügyeleti ellátásra vonatkozó megállapodás határozatlan időre történő megkötéséről
- 72/2020 2021. évi munkatervről
- 73/2020 2021. évi belső ellenőrzási tevről
- 74/2020 Rábapatona Község Önkormányzata által nyújtott karácsonyi támogatásról
- 1/2021 döntés Rábapatona Község Önkormányzata Szociális étkeztetési programja tárgyában
- 2/2021. (II.1.) Polgármesteri határozat döntés Rűbapatona Község Önkormányzata új beszerzési szabályzata tárgyáben
- 3/2021.(II.3.) Döntés beszerzési eljárás indítása tárgyában
- 4/2021. Pm. határozat a polgármester 2021. évi szabadságolási tervének jóváhagyása tárgyában
- 5/2021. (II.10.) Pm. határozat a Rábapatonai Katica Óvoda nyári zárva tertási idejének meghatározása tárgyában
- 6/2021. Pm. határozata Rábapatona Község Önkormányzatának 2021. évi rendezvényterv elfogadása tárgyában
- 7/20201. (II.25.) polgármesteri határozat Rábapatona Község Önkormányzatának középtávú terveiről (1)
- 8/2021 (II.252.) polgármesteri határozat a Pannon-Viz Zrt-vel kötött szennyviz-ellátási szolgáltatást biztositómegállapodások megkötése tárgyában
- 9/2021. (II.25.) polgármesteri határozata döntés a Rábapatona Község Önkormányzat a Pannon Viz Zrt-vel kötött ivóviz - ellátási szolgáltatás biztositó megállapodások megkötése tárgyában
- 10/2021(III.1.) Pm. határozata a 2021. évi civil szervezeti pályázatok kiírása tárgyában
- 11/2021. (III.2.) Rábapatona Község Polgármesterének határozata döntés beszerzési eljárás tárgyában - Új rendezési terv készítése céljából
- 12/2021. (III.8.) Rábapatona Község Polgármesterének határozata- Döntés beszerzési eljárás tárgyában - Közétkeztetési szolgáltatás
- 13/2021 (III.9.) Rábapatona Község Polgármestrének határozata - Döntés az Önkormányzat feladatellátását szolgáló fejlesztése támogatása című pályázaton való indulás tárgyában
- 14/2021.(III.24.) polgármesteri határozat döntés polgármesteri döntés beszerzési eljárás indítása tárgyában
- 15/2021. (III.30.) Pm. határozat döntés Rábapatonai Katica Óvoda óvodaveetői munkakör betöltésére irányuló pályázat kiírása tárgyában
- 16/2021. (IV.7.) Rábapatona Község Polgármesterének a Képviselő-testület helyett a polgármester által hozott határozata-Döntés beszerzési eljárás tárgyában- Egészségház felújítása
- 17/2021.(IV.12.) a Képviselő-testület helyett a polgármester által hozott határozat - Döntés a civil szervezetek számára kiírt 2021. évi támogatási pályázatok tárgyában
- 18/2021. (IV.16.) a Képviselő-testület helyett a polgármester által hozott határozat a Gy-M-S Megyei Kormányhivatal törvényességi felhívása tárgyában
- 19/2021. (V.20.) Döntés házi segítségnyújtás ellátására irányuló feladatellátási szerződés kötése tárgyában
- 20/2021. (V.21.) Döntés a Rábapatonai Katica Óvoda telekalakítása tárgyában
- 21/2021. (V.27.) PM. határozat döntés beszerzési eljárásban-Rábapatona, Vasút utcai játszótér építése tárgyában
- 21/2021. (V.27.) PM. határozat melléklete
- 22/2021.(V.28.) Pm. határozat döntés a jegyző gyermekvédelmi beszámolójának tárgyában
- 22/2021.(V.28.) Pm. határozat melléklete
- 23/2021.( V.28.) Pm. határozat - döntés a belső ellenőrzési jelentés tárgyában
- 23/2021.( V.28.) Pm. határozat melléklete
- 25/2021. (VI.9.) Polgármesteri határozat a RábapatononaiKatica Óvoda gyermekcsoport létszámának meghatározása tárgyában
- 26/2021. ((VI.10.) Polgármesteri határozat közmeghallgatás időpontja tárgyában
- 27/2021. (VI.10.) Polgármesteri határozat igazgatási szünet elrendelése tárgyában
Projekt azonosítószáma: TOP-2.1.3-15-GM1-2016-00001
Projekt címe: Környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztés Rábapatona községben
Kedvezményezett neve: Rábapatona Község Önkormányzata
Kedvezményezett címe: 9142 Rábapatona, Kossuth u. 18.
Elnyert támogatás: 55.079.494 forint
Támogatás intenzitása: 100%
Finanszírozó alap: Európai Regionális Fejlesztési Alap
Projekt célja és tartalma:
A projekt átfogó célja a TOP célkitűzésekkel és a TOP-2.1.3-15 pályázati felhívásban foglaltakkal összhangban van a Rábapatonán megvalósítandó környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztés. A projekt közvetlen célja, hogy belterületi csapadékvíz elvezető rendszer képes legyen ellátni a nagy intenzitású, megnövekedett csapadékmennyiség megfelelő kezelését és elvezetését az érintett közútszakaszok mentén, továbbá a megfelelő csapadékvíz elvezető rendszer kialakítása és ezzel a veszélyeztetett területről a vízelvezetés megoldása és a csapadékvíz okozta károk megelőzése. A tervezett beruházás számos további célok megvalósításában közreműködik, melyek megvalósulása az önkormányzatot, lakosságot, ill. az érintett vállalkozásokat egyaránt pozitívan érinthet: • jelentős anyagi károk kivédése; • a belterületi létesítményeket veszélyeztetettségének megszüntetése; • a településrészben az életminőség javulása.
A Pályázati felhívás 3.1.1., az önállóan támogatható tevékenységek pontjának megfelelően a belterület védelmét szolgáló vízelvezető-hálózat fejlesztése, rekonstrukciója a csapadékvízgazdálkodás céljainak figyelembe vételével valósul meg, a csapadékvíz okozta károk megelőzésével. A belterületet védő övárok-rendszer, gyűjtőakna létesítése szintén betervezett a fejlesztés keretén belül. További tervezett fejlesztés a zöld infrastruktúrák építésével megvalósítható tető-csapadék víz gyűjtése a polgármesteri hivatal esetében. A Pályázati 3 / 13 felhívás 3.1.2. Önállóan nem támogatható, választható tevékenységek pontjának megfelelően az alábbi tevékenységek kerülnek megvalósításra: • csapadékcsatorna-hálózat építéssel közvetlenül érintett, a beruházás során sérült közúthálózat burkolat, járda, kapubejáró, parkoló felület a beruházás előttivel azonos típusú burkolattal történő helyreállítása, átereszek átépítése, bővítése. • Keresztező műtárgyak kiépítése, átépítése, felújítása, rekonstrukciója A Pályázati felhívás 3.1.4. Nem támogatható tevékenységek pontjánál részletezett tevékenységek közül nem valósul meg egyik sem a projekt keretén belül. A Pályázati felhívás 3.2 pontjában előírt feltételek az alábbiaknak megfelelően teljesülnek: Rábapatona Község Önkormányzata vállalja, hogy a fejlesztés során legalább egy önállóan támogatható tevékenységet megvalósít, a fejlesztés illeszkedik a területi adottságokhoz és figyelembe veszi a Vízgyűjtő-gazdálkodási Tervet. A vízjogi hatósági engedélyezést legkésőbb a projekt tartalmi-műszaki előkészítésére vonatkozó mérföldkő teljesítéséhez csatolni fogja. Nyilatkozatot nyújt be, hogy a projekt környezetének ökológiai állapotára, a vizek állapotára és a klímaváltozásra hatása nincs. A tervezéskor figyelembe kerülnek a következő szempontok: megfelelő méretre történő méretezés, csak helyben, illetve a területen vissza nem tartható, ott nem hasznosítható többlet vizek kerüljenek elvezetésre. Rábapatona Község Önkormányzata rendelkezik Helyi Esélyegyenlőségi Programmal, mely csatolásra kerül, illetve a fejlesztés során betartja a környezetvédelmi és esélyegyenlőségi jogszabályokat, a fejlesztéshez kapcsolódó nyilvános eseményeken, kommunikációjában és viselkedésében a támogatást igénylő esélytudatosságot fejez ki: nem közvetít szegregációt, csökkenti a csoportokra vonatkozó meglévő előítéleteket. Továbbá eleget tesz a projekt megvalósítása során a hatályos jogszabályokban meghatározott tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségeknek, megvalósítja a kötelező szemléletformáló akciókat, melyben különös hangsúlyt helyez a vizek helyben tartásának fontosságára való figyelemfelhívásre és az ehhez tartozó gyakorlati megoldások bemutatására, valamint a létrehozott infrastruktúra fenntartására való figyelemfelhívásra. A költséghaszon elemzés, illetve a Települési Vízkárelhárítás Terv, Integrált Településfejlesztési Stratégia csatolása, illetve a szimulációs modellezés végrehajtása a projektméret miatt nem releváns. Jelen pályázat keretében csatolásra kerül továbbá a bekövetkezett csapadék-, bel-, vagy árvízzel vagy a felszín alóli forrásfeltöréssel összefüggő káreseményeket igazoló dokumentációk (vis maior igénylések, fotó dokumentáció, jegyzőkönyvek). A Megalapozó dokumentum, a Projekt adatlap és egyéb szakmai mellékletekben foglaltak alapján a pályázat megfelel a Pályázati felhívás 4.4. pontjában található, alábbi tartalmi értékelési szempontoknak: A fejlesztés összhangban van a felhívás céljaival, a fejlesztés a felhívásban szereplő célokat teljesíti, illetve azokhoz hozzájárul. A projekt műszaki tartalma illeszkedik a területi adottságokhoz és a projekt tartalma figyelembe veszi a felhívás megjelenésekor érvényes vízgyűjtő-gazdálkodási tervet és az megfelelően bemutatásra került (területi adottságok és kapcsolódások a VGT releváns részeihez). A helyzetértékelés megfelelő módon tartalmazza a fejlesztés által érintett terület általános bemutatását, vízrajzát (felszíni és felszín alatti vízbázisok, vízháztartási viszonyok) geomorfológia, geológiai, hidrogeológia, éghajlati (csapadékok), valamint ökológiai viszonyainak bemutatását (NATURA 2000, védett természeti területek, védett fajok). A megvédett területen található épített környezet értéke meghaladja a projekt elszámolható költségét. A fejlesztés a felszín alatti víz szempontjából fokozottan vagy kiemelten érzékeny felszín alatti vízminőség védelmi területeken lévő települést is érint (219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet alapján). Magas talajvízállású vagy fakadóvizes területet is érint a fejlesztés. Megállapítható, hogy a tervezett műszaki megoldások alapján biztosított a kijelölt területek védelme, a helyzetértékelésben bemutatott problémák megoldására megfelelően reagál. A tervezett beavatkozás rendszerbe integráltan valósul meg, azaz a beruházás a település egészére vagy jól lehatárolt részére kiterjedő környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztési tervhez illeszkedő elem, vagy országos hálózat rendszeréhez tartozó lokális elem. A fejlesztés a természetben bekövetkező vagy ésszerűtlen emberi beavatkozások által kiváltott változások által eredményezett környezeti problémák megoldásához, vagy csökkentéséhez járul hozzá. A támogatási kérelemben bemutatott korábbi káresemények mértéke, gyakorisága, okozott kárértéke, a védendő értékek vagy a fejlesztés szükségességének bemutatása alapján a fejlesztési igény megalapozott, a projekt megvalósítása indokolt. Az infrastrukturális beruházások mellett a kötelező szemléletformáló, tájékoztató programokat is betervezte és ezek bemutatott tartalma szakmailag megfelelő. Amennyiben a talaj és talajvízadottságok lehetővé teszik, előnyben részesíti az alkalmazott műszaki megoldás a vízvisszatartást, késleltetett levezetést; lehetővé téve a területi beszivárgás elősegítését. (Magas talajvízállású területeken nem releváns.) A tervezett fejlesztés illeszkedik a TOP más intézkedéseinek projektjeihez vagy ágazati operatív programok projektjeihez és az illeszkedés bemutatásra került. A tervezett tevékenység hosszú távú (legalább 5 éves) fenntartásának intézményi, műszaki háttere bemutatott. A projekt pénzügyi fenntarthatósága biztosított, a támogatást igénylő megfelelően felmérte és biztosítani képes az üzemeltetési, karbantartási, pótlási költségeket. Támogatást igénylő vállalja helyi hátrányos helyzetű lakosok bevonását a kivitelezési munkákba. A beruházás költséghatékony módon, reális és takarékos költségvetéssel tervezett. A támogatási kérelemben szereplő indikátorvállalás összhangban áll a fejlesztés bemutatott tartalmával. A kérelmező valamennyi, a fejlesztés szempontjából releváns indikátor esetében célérték vállalást tesz. A Megalapozó dokumentum, a Projekt adatlap és egyéb szakmai mellékletekben foglaltak alapján a pályázat nem megfelel a Pályázati felhívás 4.4. pontjában található, alábbi tartalmi értékelési szempontoknak: A megvédett területen található épített környezet értéke meghaladja a projekt elszámolható költségét. 78/2008 (IV.3.) Korm. rendelet 4. § szerint kijelölt természetes fürdőhelyet érint a fejlesztés. A tervezett fejlesztés több települési önkormányzat összefogásával, konzorciumban valósul meg. A fejlesztés a rendezési terv szerinti gazdasági területfelhasználású terület védelmére is irányul. A Megalapozó dokumentum, a Projekt adatlap és egyéb szakmai mellékletekben foglaltak alapján a pályázat nem releváns a Pályázati felhívás 4.4. pontjában található, alábbi tartalmi értékelési szempontoknak: A tervezett fejlesztés illeszkedik a település Integrált Településfejlesztési Stratégiájának célrendszeréhez, amennyiben a település rendelkezik ilyen dokumentummal. Illeszkedés a megyei területfejlesztési programhoz és a vonatkozó indikátoraihoz A tervezett fejlesztés illeszkedik-e a Győr-Moson-Sopron megyei területfejlesztési program (GYMS MTP) releváns prioritásaihoz és intézkedéseihez, továbbá a megyei Integrált Területi Program (ITP) céljaihoz? A Terület és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) célja az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés uniós stratégiával, valamint a „Magyarország Partnerségi Megállapodása a 2014–2020-as fejlesztési időszakra” c. dokumentumban ismertetett, az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás, a kockázat megelőzés-, és kezelés előmozdítása 5. számú EU Tematikus céllal összhangban a települések belterületi csapadékvíz elvezetési, gazdálkodási rendszerének kialakítása, fejlesztése, környezetbiztonságának növelése, környezeti állapotának javítása, az ár-, belvíz- és helyi vízkár veszélyeztetettségének csökkentése, a további környezeti káresemények megelőzése. A projekt a jogszabályi környezet vonatkozásában bemutatottak szerint összhangban van az operatív programmal. Eredményeként maradéktalanul megvalósul a csapadékvíz belterületről való biztonságos elvezetésének érdekében a vízkárokkal veszélyeztetett területeken a csapadékvíz elvezető infrastruktúra fejlesztése. Fenti célok eléréséhez a fejlesztés Rábapatona község tekintetében lényegesen hozzájárul. A fentiekben leírt célok segítségével egyértelműen megállapítható a projekt illeszkedése a Győr-Moson-Sopron megyei Területfejlesztései Program (MTP), illetve Integrált Területi Programhoz (ITP). Az ITP-ben megfogalmazott prioritások specifikus céljai közül az alábbiak illeszthetők a jelenlegi pályázathoz, melyek a következők: 2. prioritás (Kühne Program) specifikus céljai: Helyi gazdaságfejlesztés az innováció erősítésével 4. prioritás (Timaffy Program) specifikus céljai: A környezeti adottságok jobb kihasználása A környezeti állapot javítása, értékmegóvása 5. prioritás (Göcsei Program) specifikus céljai: A Rábaköz kiegyensúlyozott fejlesztése A fentebb megfogalmazott projekt célok megvalósításával, elérhetők azok a releváns ITP célok, melyek kapcsolódnak jelen TOP felhíváshoz, továbbá szolgálják az MTP célokat. A projekt végső eredményeként várható a vállalkozók és befektetők számára fenntartható és vonzó városszerkezet kialakítása, a városi közterületek megújítása és a kapcsolódó környezetvédelmi infrastruktúra fejlesztése. A Rábapatonán megvalósuló fejlesztés hozzájárul a Rábaközi terület fejlesztéséhez, amely térség a többi területhez képest erősebb infrastrukturális jellegzetességgel bír. A GYMS MTP 2. prioritás első intézkedésének „megyei gazdaság- és vállalkozásfejlesztési program” beavatkozáshoz valló illeszkedést jelentheti, hogy jelen beruházás teljesítése az önkormányzat részéről irreálisan magas önerő bevonását jelenti, amelyre támogatás hiányában nem lenne képes. A tervezett fejlesztés elmaradásának hiányában, a bekövetkező káresemények mentesítése, bár kisebb összegű, folyamatos kiadásokat generálhat a település költségvetésében. A vízrendezés által érintett terület további vállalkozások létesítését generálhatja, illetve a Rába folyóhoz közeli elhelyezkedésének köszönhetően potenciális vízi turisztikai fejlesztések helyszíne lehet a fejlesztett terület. Az infrastrukturális fejlesztés megvalósítása révén megfelelő szociális és gazdasági környezetet biztosíthat a már működő vállalkozások és a foglalkoztatást bővítő gazdálkodó szervezetek részére. A GYMS MTP 4. prioritása 1. intézkedésének "a környezeti potenciál hasznosítása" beavatkozáshoz szükséges megemlíteni, hogy a tervezett beruházás számos olyan káreseményt képes lehet megelőzni, illetve azok kártételeinek mérséklésében aktívan közreműködni, melyek az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás, a kockázat-megelőzés és – kezeléshez kapcsolódik. A környezeti feltételek javításával előmozdíthatók az éghajlatváltozás káros következményeinek csökkentése (pl. nagyintenzitású csapadék események, belvizek) biztosíthatóvá vállnak az erőforrások hatékonyabb felhasználása és mindezekkel együtt a rendelkezésre álló intézményi kapacitások szervezettebb integrációja megvalósulhat a fejlesztés érdekében. A projekt alapvető célkitűzéseiből adódóan, - melyek a fentebb lévő táblázatban már megfogalmazásra kerültek - egyértelműen illeszkedik a GYMS MTP 4. prioritása 2. intézkedésének "a környezeti állapot javítása", továbbá a GYMS MTP 4. prioritása 3. intézkedésének "a települések értékmegóvása" beavatkozáshoz. A belterületi vízrendezés eredményeképpen mind az önkormányzati és mind a magán tulajdonban lévő ingatlanok érték megóvása jelentősen növekedhet, illetve hozzájárulhat a település élhetőbbé tételéhez. A tervezett fejlesztés mennyiben járul hozzá megyei szinten vállalt indikátor (bel- és csapadék-vízvédelmi létesítmények hossza 16.315 m) teljesítéséhez? A fejlesztéssel érintett bel- és csapadék-vízvédelmi létesítmények hossza: 3084 méter Projekt elvárt mértéknél jobb előkészítettsége Minden érintett ingatlan esetében a rendezett tulajdonviszonyok és per- és igénymentességük igazolásra került. Hozzájárulás a belső területi kiegyenlítéshez A fejlesztés a megye kedvezményezett besorolású térségében vagy településén valósul-e meg? A település a GYMS MTP 5. számú "A MEGYE BELSŐ KOHÉZIÓJÁNAK ERŐSÍTÉSE" című prioritása 4 intézkedésnek valamelyikében nevesített térségben található, Rábapatona a Rábaközben található, amely nevesítésre kerül az említett dokumentumban. Hozzájárulás a gazdasági növekedéshez A megvédett terület a településrendezési terv szerint gazdasági terület-felhasználási egységet is tartalmaz. Az idevágó dokumentumban (településrendezési terv) a beruházás által érintett területek belterület felhasználási egységként került bejegyzésre, azonban a terület elhelyezkedéséből és egyéb tulajdonságainak köszönhetően egy esetleges csapadékvíz-elvezető rendszer rekonstrukciója, lehetővé tenné a jelenleg is a területen üzemelő vállalkozások bővülését, illetve további – akár nagyobb kapacitással rendelkező üzemek, gazdasági létesítmények letelepedését a település ezen részén. A projekt által érintett/megvédett területeken találhatóak-e kereskedelmi, szolgáltató, ipari vagy gazdasági funkciójú területek, létesítmények? Igen, a megvédett területen található kereskedelmi, szolgáló, gazdasági funkciójú területek. A beruházással érintett területen működő gazdasági, kereskedelmi létesítmények a következők: élelmiszerboltok, nemzeti dohánybolt virágbolt, vendéglátó egységek, autószerelő műhely, asztalos műhely. Műszaki-szakmai eredmények: A belterületi vízrendezés célja a területre hulló csapadékvíz rendezett elvezetése, a lakóterület védelme, útépítés esetén pedig biztosítani kell az útburkolat és pályaszerkezet víztelenítését. Ennek érdekében a helyzetértékelés és a meglévő állapot bemutatása során megfogalmazott állapotra adott tervezett beavatkozás a következőképpen mutatható be. A tervezett beavatkozásokhoz szükséges a projekt tartalmi-műszaki előkészítése, ami magában foglalja a jogerős vízjogi létesítési engedélyek, tervezői engedélyek és indoklások , illetve a Területi Vízgazdálkodási Tanács szakvélemény beszerzését. A kivitelezéshez szükséges közbeszerzési folyamat lefolytatását követően indulhatnak el a kivitelezési munkálatok, melyeket a műszaki ellenőr folyamatosan felügyelete alatt tart. A rekonstrukcióban érintett belterületi útszakaszok, az Önkormányzat kizárólagos tulajdonát képezik, amelyek az alábbiak; Kossuth Lajos utca egy szakasza, Árpád utca, Szentháromság tér, Győri utca, Deák Ferenc utca, Szabadság utca, Széchenyi utca egy szakasza, Báthory utca. A kivitelezés munkafázisai és tervezett rekonstrukciók összhangban állnak a már megtörtént jelenlegi állapot felmérésekkel. A műszaki, kivitelezési tervek költség és munkaerő igényé, illetve elkészítése a tervezőkkel való egyeztetések eredményeképpen a vízjogi engedélyeztetés folyamatába, azzal egyidejűleg kerülnek kimunkálásra. Ezek a tervek olyan módon és szinten kerülnek elkészítésre, mely biztosítani fogja a projekt által tervezett kivitelezési munkák eredményes és kellő minőségű munkák létrejöttét. Ezen cél elérése érdekében a tervező és a kivitelező között folyamatos szakmai kommunikáció fog megvalósulni.
A projekt tartalma:
A tervezett beavatkozások számszerűsítve: összességében 3084 méter bel- és csapadékvíz-védelmi létesítmény fejlesztése valósul meg, melynek döntőtöbbségét az újonnan kialakítandó csapadék elvezető árkok adják (burkolt, föld árkok együttvéve), kisebb hányadban történnek kialakításra a betoncső átereszek, illetve a víznyelő aknák. Az ingatlanonkénti felosztását az alábbi táblázat mutatja be: Beavatkozási helyszín megnevezése bel- és csapadékvíz-védelmi létesítmény (m) Kossuth Lajos utca (838 hrsz.) 250,00 Árpád utca (839 hrsz.) 334,00 Deák Ferenc utca (886/2 hrsz.) 11,00 Győri utca I. (837 hrsz.) 218,00 Szentháromság tér 140,00 Széchenyi utca I. (886/1 hrsz.) 65,00 Széchenyi utca II. (1086 hrsz.) 96,00 Széchenyi utca III. (957 hrsz.) 846,00 Szabadság utca (931/1 hrsz.) 824,00 Báthory utca (1016 hrsz.) 300,00
Közreműködő szervezet: Magyar Államkincstár Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatósága
Projekt zárása: 2021.08.29
A projekt jelenlegi állása:
A projektben vállalt műszaki létesítmények engedélyezési eljárása lezárult, jelenleg az érvényes vízjogi engedély alapján a kivitelezés véget ért, a munkálatok 100%-os készültségnél tartanak.
Pályázati konstrukció: KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 Csatlakozási konstrukció az Önkormányzati ASP országos kiterjesztéséhez
Projekt azonosítószáma: KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-00926
Projekt címe: Rábapatona Község Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása
Kedvezményezett neve: Rábapatona Község Önkormányzata
Kedvezményezett címe: 9142 Rábapatona, Kossuth u. 18.
Elnyert támogatás: 5.989.145. forint
Támogatás intenzitása: 100%
Finanszírozó alap: ESZA
Projekt célja és tartalma:
Az elektronikus közigazgatás kiterjesztésének egyik lényegi eleme az önkormányzatoknál folyó, lényegében a teljes lakosságot érintő közigazgatási munka informatikai eszközökkel történő támogatása. Az önkormányzati feladatellátás egységességének biztosítása, az ország pénzügyi stabilitásának megőrzése érdekében a feladatellátáshoz az állam biztosít központi információs rendszer szintű támogatást.
Az önkormányzatok számára, az állampolgárok magas színvonalú kiszolgálása érdekében gazdaságosabb, hatékonyabb és biztonságosabb az ASP technológia alkalmazása, és egy országos önkormányzati ASP központ létrehozása, amelynek lényege, hogy az önkormányzat az ASP szolgáltató központtól szolgáltatásként veszi igénybe a kötelező feladatok ellátásához szükséges alkalmazásokat, így biztosítja ügyfelei hatékony kiszolgálását, valamint a szakfeladatok ellátásának informatikai támogatását.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szerveknek – így az önkormányzatoknak is – legkésőbb 2018. január 1-jétől biztosítaniuk kell a törvényben előírtak szerint (25.
8 §) az e-ügyintézés lehetőségét. Az állam által ingyenesen biztosított önkormányzati ASP rendszer ezeket a képességeket az önkormányzatnál – rendszercsatlakozás esetén – megteremti.
Az önkormányzati ASP központról és a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról szóló 62/2015. (III. 24.) Korm. rendelet megteremtette az ASP rendszer működtetésének jogi, szervezeti és felelősségi keretét. Az ASP központ működtetőjeként a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) került kijelölésre, az ASP központ alapinfrastruktúra informatikai üzemeltetésért a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NISZ Zrt.) felelős.
Az önkormányzati ASP központ az uniós forrásból megvalósult EKOP-2.1.25. „Önkormányzati ASP központ felállítása” című kiemelt projekt keretében került kialakítása. A projekt megvalósítása kapcsán a következő szakrendszeri szolgáltatások jöttek létre: keretrendszer, gazdálkodási rendszer, ingatlan-vagyonkataszter rendszer, önkormányzati adó rendszer, iratkezelő rendszer, önkormányzati és elektronikus ügyintézési portálrendszer, ipar- és kereskedelmi rendszer. Az egyes szakrendszerek az önkormányzat egy-egy, jogszabályban rögzített feladatának informatikai támogatását látják el.
Az ASP technológia alkalmazására, az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozásokra már sor került egy, az önkormányzatok önkéntes részvételén alapuló kormányrendelet alapján. Az önkormányzatok egy részének önkéntes csatlakozása és a feladattámogatáshoz szükséges fejlesztések megvalósításának első szakasza uniós támogatással történt a közép-magyarországi régióban, egyrészt az EKOP-2.1.25 kiemelt projekt keretében, másrészt a KMOP-4.7.1-13 számú csatlakozási pályázat keretében.
Az új törvényi és kormányrendeleti szabályozás ennek a technológiának az országos kiterjesztését célozza úgy, hogy most már kötelezővé teszi az önkormányzatok számára a csatlakozást.
A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat nevesíti „Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0)„ című kiemelt projektet, amely az önkormányzati ASP központ továbbfejlesztését, – ennek keretében új szakrendszer kialakítása: ; hagyatéki leltár rendszer egyes szakrendszerek továbbfejleztése, addattárház fejlesztése – valamint az országos kiterjesztés biztosítását és támogatását valósítja meg. Az országos kiterjesztés érdekében külön konstrukció keretében kerülnek támogatásra az egyes jogosult önkormányzatok önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozásának költségei.
A projekt tartalma:
A projekt során az alábbi szakrendszerek tekintetében valósul meg rendszercsatlakozás: - iratkezelő rendszer - önkormányzati települési portál rendszer - gazdálkodási rendszer - ingatlanvagyon-kataszter - önkormányzati adó rendszer - ipar- és kereskedelmi rendszer - hagyatéki leltárrendszer. A megvalósítás alatt az érintett munkavállalóknak a Magyar Államkincstár által szervezett oktatásokon kell részt venniük. A korszerű informatikai háttér biztosítása érdekében a pályázat keretein belül a következő infromatikai eszközök kerültek beszerzésre:
- 7 db asztali számítógép, monitorral, perifériákkal, szoftverekkel és e-személyigazolvány olvasására alkalmas kártyaolvasóval
- 2 db laptop
- szünetmentes tápegység és rackszekrény
A megvalósítás során szükséges a helyi szabályzatok felülvizsgálata és módosítása. Ennek során iratkezelési és informatikai biztonsági szabályzat került elkészítésre a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően.
Közreműködő szervezet: Magyar Államkincstár Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatósága
Projekt zárása: 2018.06.30.
A projekt jelenlegi állása:
A projektben vállalt feladatok mind elkészültek, az új eszközök beüzemelésre kerültek, az ASP-szakrendszerben vállalt adatok migrálására kerültek.
Eddigi fejlesztések összesen: 2.826.000.000 Ft
2024-ben végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2023-ban végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2022-ben végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2021-ben végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2020-ban végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2019-ben végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2017 és 2018-ban végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2016-ban végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
2015-ben végrehajtott fejlesztések (a teljesség igénye nélkül)
Kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása Rábapatonán
Rábapatona Község Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása
TOP-2.1.3-15-GM1-2016-00001 Környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztés Rábapatona községben
Tisztelt Érdeklődők, Tervezők!
Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy Rábapatona Község Önkormányzata megbízotti jogviszony keretében alkalmaz főépítészt, aki felvilágosítást tud adni a T.A.K-ban foglalt kérdésekkel kapcsolatban:
Megbízott neve: Tér-Háló Kft., képviseli: Németh Géza
Németh úr elérhetőségei:
Tisztelt rábapatonai lakosok, Tisztelt Építkezők!
Rábapatona Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 9/2021. (XI.25.) önkormányzati rendeletével módosította Rábapatona Község Önkormányzatának településképi rendeletét. A településképi rendelet anyagi jogi szabályai, előírásai semmilyen módon nem változtak, CSAK az eljárásjogi kérdések lettek részletesebben rögzítve. Ha építkeznek az alábbi tájékoztatást juttassák el a tervező építész számára!
Az alábbiakban a településképi eljárások új szabályait foglalom össze:
- Szakmai konzultáció
A szakmai konzultáció és ezen belül a szakmai tájékoztatás (a továbbiakban: szakmai konzultáció) lehet szóbeli vagy írásbeli.
A szakmai konzultáció iránt a szerinti kérelmet papír alapon kell benyújtani - a jegyző útján - a települési főépítészhez. A kérelemhez - a kérelem tárgyától függően - építészeti-műszaki dokumentációt kell mellékelni. A települési főépítész a szóbeli konzultáció idejéről elektronikus úton értesíti a kérelmezőt.
A települési főépítész emlékeztetőben rögzíti javaslatait és nyilatkozatait, amelyeket - a záradékolt műszaki dokumentációval együtt - a konzultáció időpontjától, írásbeli konzultáció esetén a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül megküld a kérelmező részére.
(4) Kötelező az írásbeli szakmai konzultáció lakóépület egyszerű bejelentéséről szóló hatálya alá tartozó
a) lakóépületek építését megelőzően, ha
aa) az épület elhelyezésére szolgáló ingatlan beépített, vagy azon 1-nél több épület elhelyezését tervezik, vagy
ab) a tervezett épület ikres vagy zártsorú beépítésű,
b) meglévő lakóépületek utcaképet érintő bővítése esetén.
c) településképi szempontból meghatározó településszerkezetileg értékes - történeti településrész területén minden építési, átalakítási felújítási munka megkezdése előtt
d) településképi szempontból meghatározó tájképvédelemmel érintett és ökológiai szempontból értékes beépítésre nem szánt területeken minden építési, átalakítási, felújítási munka megkezdése előtt
A kötelező szakmai konzultációhoz írásbeli kérelmet kell benyújtani, amelyhez a csatolandó dokumentáció megegyezik az egyszerű bejelentéssel végezhető építési tevékenységekhez beadandó dokumentáció vázlatterv szintű dokumentumaival.
Az ajánlott településképvédelmi tájékoztatás és szakmai konzultáció kérelméhez a településképi véleményezési és településképi bejelentési eljárásban kötelező munkarészekkel azonos vázlattervek, adatok szükségesek.
A konzultációról és a tájékoztatóról írott formában feljegyzés készül, a feljegyzés 8 napon belüli kiadásáról és nyilvántartásáról a jegyző, vagy az általa kijelölt személy gondoskodik.
- Településképi véleményezési eljárás
A Rendelet előírásai szerint minden helyi egyedi védelem alatt álló és az azzal szomszédos telken álló, valamint helyi védelem alatt álló területen lévő,·
b) a 300,0 m2-nél nagyobb összes szintterületű új vagy bővített, építmény építészeti-műszaki tervének vizsgálata tárgyában.
A véleményezési eljárás részletes szabályai
A véleményezési eljárás iránt a szerinti kérelmet papír alapon kell benyújtani a jegyzőhöz. Az eljárást-a Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben – a jegyző folytatja le a megbízott települési főépítész útján.
Az ügyintézési határidő a kérelem és az ahhoz tartozó építészeti-műszaki tervdokumentáció beérkezését követően indul.
A településképi véleményezési eljárás során vizsgálni kell különösen, hogy·
a) az építészeti-műszaki tervdokumentáció megfelel-e e rendeletben foglalt követelményeknek,·
b) az építészeti-műszaki tervdokumentáció figyelembe veszi-e az előzetes szakmai konzultáció(k) során írásba foglalt javaslato(ka)t, vélemény(eke)t,
c) az épület használata korlátozza-e a közúti, gyalogos és kerékpáros közlekedést és annak biztonságát,·
d) az alaprajzi megoldások nem eredményezik-e az épület tömegének, illetve homlokzatainak településképi szempontból kedvezőtlen megjelenését.
e) a homlokzatok tagolása, a nyílászárók kiosztása, az anyaghasználat összhangban van-e az épület rendeltetésével és használatának sajátosságaival
- Településképi bejelentési eljárás
Településképi bejelentési eljárást kell lefolytatni - amennyiben a tevékenység végzője nem az Önkormányzat.
a)az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló kormányrendeletben építési engedélyhez vagy az Étv. 33/A. §-a szerinti egyszerű bejelentéshez nem kötött új épület építése vagy meglévő épület bővítése,·
b) helyi egyedi védelem alatt álló épület homlokzatát érintő átalakítása, megváltoztatása, azon tárgyak, berendezések elhelyezése,·
c) épület közterületről látható homlokzatát érintő átalakítása, megváltoztatása,·
d) közterületről látható vagy 1,8 m-nél magasabb tömör kerítés építése, átalakítása, felújítása,·
e) meglévő építmények rendeltetésének - részleges vagy teljes - megváltoztatása,·
f) épületben az önálló rendeltetési egységek számának megváltoztatása,·
g) megfelelőség igazolással - vagy 2013. július 1-je után gyártott szerkezetek esetében teljesítménynyilatkozattal - rendelkező építményszerkezetű, tömegtartózkodás céljára nem szolgáló, és legfeljebb 180 napig fennálló, 100 m2-nél nagyobb alapterületű, rendezvényeket kiszolgáló szórakoztató, vendéglátó, kereskedelmi, valamint előadás tartására szolgáló építmény, építése.
A településképi bejelentési eljárás részletes szabályai
A településképi bejelentési eljárás az ingatlan tulajdonosa által benyújtott bejelentésre indul. A bejelentéshez a rendelet szerinti formanyomtatványt kell alkalmazni. Papír alapú bejelentéshez az építészeti-műszaki tervdokumentációt 2 példányban kell mellékelni, amelyből egy igazolt példány az eljárás során hozott hatósági döntés mellékleteként a bejelentőnek visszajár. Az építészeti-műszaki tervdokumentáció munkarészeit a rendelet melléklete tartalmazza.
(3) Rendeltetésváltozás esetén vizsgálni kell, hogy a tervezett rendeltetésváltozás illeszkedik-e a szomszédos és a környező telkek beépítési sajátosságaihoz, és azok, valamint a határoló közterületek rendeltetésszerű és biztonságos használatát indokolatlan mértékben nem korlátozza-e.
(4) A bejelentési eljárásban a jegyző döntését a települési főépítész szakmai álláspontjára alapozza.
(5)A településképi eljárásban hozott döntés polgári jogi igényt nem dönt el, és nem mentesít a tevékenység megkezdéséhez az egyéb jogszabályokban előírt engedélyek, hozzájárulások vagy nyilatkozatok megszerzésének kötelezettsége alól.
IV.) Településképi kötelezés és bírság esetei
Településképi kötelezési eljárás lefolytatása szükséges:·
a) a kötelező településkép-védelmi konzultáció elmulasztása esetén;·
b) a településképi bejelentés vagy a településképi véleményezési eljárás elmulasztása esetén, illetve a településképi bejelentési vagy véleményezési eljárás során meghozott döntésben foglaltak megszegése esetén;·
c) a településképet rontó feliratok, cégérek megszüntetése érdekében, amennyiben az nem felel meg településképi előírásoknak, különösen, ha az állapota nem megfelelő; megjelenése idejétmúlt vagy félrevezető; nem illeszkedik a megváltozott környezetéhez;·
e rendeletben foglalt településképi követelményeket megszegték.
Az ben meghatározott kötelezettségek megszegése és végre nem hajtása esetén e magatartás megszegőjével szemben hivatalból, vagy bejelentésre eljárás indul; amennyiben a bejelentés megalapozott, a jegyző – a Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben - önkormányzati hatósági jogkörében eljárva kötelezést ad ki az építtetőnek vagy a tulajdonosnak a jogsértő állapot megszüntetésére.
Amennyiben a kötelezésnek a kötelezett nem tett eleget, és a jogsértő állapot továbbra is fennáll, a jegyző – a Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben - településképi bírságot szab ki.
A településképi bírság összege minimum százezer Ft, legmagasabb összege természetes személyek esetén ötszázezer forint, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén kétmillió forint lehet.
A jegyző a közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló törvény alapján dönt a bírság összegéről. Az önkormányzati településképi bírság kiszabásánál a hatóság mérlegeli különösen:·
a) a jogsértéssel okozott hátrányt, ideértve a hátrány megelőzésével, elhárításával, helyreállításával kapcsolatban felmerült költségeket, illetve a jogsértéssel elért előny mértékét,·
b) a jogsértéssel okozott hátrány visszafordíthatóságát,·
c) a jogsértéssel érintettek körének nagyságát,·
d) a jogsértő állapot időtartamát,·
e) a jogsértő magatartás ismétlődését és gyakoriságát,·
f) a jogsértést elkövető eljárást segítő, együttműködő magatartását, valamint·
g) a jogsértést elkövető gazdasági súlyát.
A bírság adók módjára behajtható. A jegyző döntésével szemben a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezés nyújtható be Rábapatona Község Önkormányzat Képviselő-testületéhez. A Képviselő-testület döntését a fellebbezés benyújtását követő második rendes ülésén, de legkésőbb a fellebbezés kézhezvételétől számított 60 napon belül meghozza.
Kérdés esetén állok rendelkezésre!
Az alábbiakban csatolásra kerülnek a fenti eljárásokhoz szükséges mellékletek!
Településképi szakmai konzultáció iránti kérelem nyomtatvány
A településképi bejelentéshez szükséges építészeti-műszaki dokumentáció tartalma
Kérelem településképi véleményezési eljáráshoz
Településképi bejelentés iránti kérelem
Üdvözlettel,
dr. Németh Balázs
jegyző s.k
Eon hibabejelentő | 0680/533-533 |
Eon közvilágítás hibabejelentő | 0640/200-636 |
Pannon-Víz hibabejelentő | 0696/311-753, 0696/522-601 |
Égáz hibabejelentő | 0680/440-141, 0680/820-141 |
Győri Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. | 0696/505-050 |
Vidanet Zrt. | 1203 |
MÁV Zrt. MÁVDIREKT | 061/3494949 |
Kisalföld Volán Zrt. | 0696/622-100 |
...
Polgármester:
Molnár-Nagy Béla Zoltán
Alpolgármester:
Burján Imre
Képviselő-testület tagjai:
Burján Imre
Jutasiné Bán Katalin
Kertainé Káposzta Hedvig
Kovács Gábor
Nagy Ágnes Marianna
Schmidt Péter
Pénzügyi- és Településstratégiai Bizottság
Elnöke:
Kovács Gábor
Tagjai:
Jutasiné Bán Katalin
Kertainé Káposzta Hedvig
Mező Róbert
Nagy Ágnes Marianna
Schmidt Péter
Veneszné Nagy Marietta
Szociálpolitikai és Ügyrendi Bizottság
Elnöke:
Kertainé Káposzta Hedvig
Tagjai:
Burján László
Gácsné Kozma Ildikó
Gálné Sulyok Anetta
Jutasiné Bán Katalin
Kovács Gábor
Schmidt Péter
7/2024. (I. 24.) önkormányzati rendelete önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről
8/2024. (II. 22.) önkormányzati rendelete az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről
12/2024. (IV. 25.) önkormányzati rendelete az igazgatási szünetről
8/2003.(V.5.) Helyi építési szabályzat Rábapatona község rendezési tervéhez
17/2003.(XI.27.) Helyi iparűzési adóról
18/2001. (XI. 29.) önkormányzati rendeletea köztemető rendjéről és a temetkezési tevékenységről
3/2004.(I.22.) A kéményseprő-ipari szolgáltatás kötelező igénybevételének helyi szabályozásáról
8/2004.(II.26.) A polgármesteri hivatal köztisztviselőit megillető díjazásokról, juttatásokról
12/2004.(IV.1.) A középületek fellobogózásáról
21/2004.VI.30.) Az önkormányzat által adományozható elismerő címekről és kitüntetésekről
24/2004.(VI.30.) A talajterhelési díjról
31/2004.((XII.16.) A magánszemélyek kommunális adójáról
36/2004.((XII.16.) A közterületek tisztántartásáról
10/2005.(IV.28.) A helyi környezetvédelem szabályairól
20/2008.(XI.27.) Az önkormányzat jelképeiről és a jelképek használatának rendjéről
13/2009.(XII.17.) A közterületek használatáról
19/2011.(IX.29.) Önkormányzati Környezetvédelmi Alap létrehozása
9/2012.(V.31.) Az önkormányzat vagyonáról
11/2012.((VI.29.) A helyi római Katolikus Templom épületének védetté nyilvánításáról
1/2013. (II:13.) Az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
10/2013.(VIII.30.) Az önkormányzati tulajdonban álló közterületek filmforgatási célú használatáról
2/2014.(II.27.) Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
8/2014.(VIII.8.) A közterületek elnevezéséről és a házszám megállapítás szabályairól
2/2015.(II.26.) Az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
11/2015.(XI.26.) A mezei őrszolgálatról
2/2016.(II.25.) Az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről
8/2016.(V.30.) A helyi népszavazásról
15/2016.(X.27.) Az egészségügyi alapellátások körzeteinek megállapításáról
1/2017.(III.1.) Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
7/2017.(III.30.) A partnerségi egyeztetés szabályairól
13/2017.(X.26.) A hirdető- és reklámhordozók elhelyezési szabályairól
15/2017.(XII.14.) A településkép védelméről
3/2018.(III.1.) Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
11/2018.(VIII9.) A szociális célú tűzifa támogatás helyi szabályairól
1/2019.(II.28.) Az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
9/2019.(VI.20.) A helyi közművelődési feladatok ellátásáról
10/2019.(VI.20.) A "Közszolgálati Tisztviselők Napjáról"
4/2020.(II.27.) önkormányzati rendelet az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
2/2021. (II.26.) az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
5/2021. (V. 17.) önkormányzati rendelete a gyermekvédelem helyi szabályozásáról
1/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelete az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről
2/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről
6/2023. (IV. 27.) önkormányzati rendelete a helyben nyújtandó szociális ellátásokról
15/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete a 2023. évi igazgatási szünet elrendeléséről
- Rábapatona Község Önkormányzata Képviselő-testültének MUNKATERVE 2010. ÉVRE
- Győr Nagytérségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás Rábapatona 205 hrsz-ú ingatlanra a hulladékgyűjtő udvar építési engedélye
- Rábapatonai hulladékudvar használatbavételi engedélye
- Rábapatona Község ÖNKORMÁNYZATA 2010. ÉVI KÖZBESZERZÉSI TERVE
- Szociális Intézmények 2010. évi intézményi térítési díjai
- Jelentés a Rábapatona Község Önkormányzatának vagyoni és pénzügyi helyzetéről és a későbbi éveket érintő kötelezettségeiről
- Győri Agglomeráció Közösségi Közlekedésének Fejlesztése - Vállalkozási szerződés
- TIOP Szállítási Szerződés
- Rábapatona Község ÖNKORMÁNYZATA 2011. ÉVI KÖZBESZERZÉSI TERVE
- 2012. Évi Közbeszerzési Terv